Jumaat, 27 April 2012

Check Baby Part 3

Semalam....pergi buat check... apa yang merisaukan saya adalah..

- takut berat badan kurang dan
- takut nak jumpe doctor gigi...

jantung memamg dh berdebar debar dari rumah lagi... Psst....saya dah tak takut kena cucuk jari lagi....hoye....

Sekali bila dicheck.... doctor gigi tak buat apa2 pun dekat gigi saya... tak ada yang kurang mahupun ditambah... memamg dia check saje... cuma kena buat cuci gigi je..tu pun kena tunggu bulan 12... 

bila check berat pulak... berak saya bertambah 1.6kg...maknanya sekarang ne berat saya 52.7kg... seumur idup...ne la pertama tama kalinya berat mencecah 50kg... dulu tak penah lebih dari 48kg! sekali! kena sound plak dgn nurse tu..kata berat saya terlebih...aik pelik betul! ingat kan bagus berat naik... rupanya tak elok pulak..

Bila check bacaan darah pulak... HB saya rendah...huhuhuhu bulan lepas 12.1.. semalam 10.8 huhuhu kena membebel lagi...kata saya tak makan sayur banyak... iye la tu kot.. pas tu dia kata minum air nescafe pun xboleh selalu..tu saya boleh terima la.. rupanya air milo pun tak boleh gak.. huhuhuuhu sedihnya... sedap tu milo sejuk...lebih lebih lagi kalau soh en.suami yang buatkan..emmmmm...

Yang paling best sekali... saya dah boleh dengar denyupan jantung baby... alhamdulillah... tapi melalu alat dia la... mula2 tu... nurse dok scan lama gak dekat perut...dah mula risau la gak.. sebab tak dengar bunyi jantung... lama2 dengar gak...tapi jauh je bunyinya.. sebab usia kandungan baru 17 minggu..

Yang paling tak bestnya....dia bagi saya tambah 1 ubat lagi...huaaaaa tak suke makan ubat... tapi nasib baik la ubat tu chumel je... Alhamdulillah... ne ubat tok tambah darah pulak.. dan dia soh datang 2minggu lagi..maknanya..10.5.2012 (khamis)... 04.05.2012(jumatt) kena datang gak tok scan perut... huhuhuhu perasannn.... tak sabar...dan takuttttt...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan