Jumaat, 24 Jun 2016

Puasa oh puasa

Assalamualaikum...



Alhamdulillah...tahun ne dapat merasa lagi bulan Ramadhan.. 

Puasa Pertama

Set jam nak bangun bersahur bermula pukul 4.00am....4.15am....4.30am....4.45am

Last2 terjaga pukul 5.20am! 

Amik ko!

Sahur ne je la yang sempat!


Bukan puasa pertama sahaja.... banyak hari gak la yang bangun lambat.... 

Paling dashyat...bila ABC siap bawak bekal!


Berselindung disebalik cooler bag!

My Birthday

Assalamualaikum...



Happy Birthday to me....

Rupanya hari ini hari jadi i... baru perasan pagi tadi!
(*oohhh cita dh lama lupa nak publishkan...angap la hari ne 27 April! ye....April)

OMG

teruk betul urat sarafku putus... sampaikan tarikh pun dah tak hingat!

Terima Kasih mak lahirkan saya...sop sop sopppp and terima kasih gak dekat ayah.... tiada ayah siapa la saya.... pepagi tu gak terus tepon mak ayah bagi tahu hari ne hari jadi saya hahahahaha

dah masuk angka 3 siri... tapi tetap rasa macam baru 25tahun... sebabnya.. i kahwin umur 25tahun... bila dh kawin dah tak kisah nak kira umur dh berapa...hahahaha

Semperna my birthday ajak somi makan luar je... melayang member tu RM80.00 hahahaha bukan selalu beb... 

Rabu, 20 Mei 2015

Jadilah diri sendiri

Assalamualaikum 

dh kenapa ayik nak dengar lagu ne je!!!!
 
Humood Alkhudher

Lirik Lagu Kun Anta
 
Liujarihim, qoldat tu zohiru ma fihim
Pabadautu shakhson a-khar, kai atafa-khar,
Wa zonan tu ana, anni bizalika huztu ghina,
Fawajad tu anni kha-sir, fatilka mazohir,

La la,
La nahtajul ma-la,
Kai nazdada jama-la,
Jauharna huna,
Fi qalbi talala,

La la,
Nurdhin nasi bima-la,
Nardhohu la na ha-la,
Za-ka jamaluna,
Yasmu yataa’la
Oh Wo Oh (6x),
Kun anta tazdada jamala (2x)

Attaqabbalhum, anna-su lastu qalliduhum,
Illa bima yurdhi-ni, kai urdhi-ni,
Sa akunu ana, mithli tamaman hazana,
Fakona a’ti takfini, za-ka yaqi-ni,

La la,
La nahtajul ma-la,
Kai nazdada jama-la,
Jauharna huna,
Fi qalbi talala,

La la,
Nurdhin nasi bima-la,
Nardhohu la na ha-la,
Za-ka jamaluna,
Yasmu yataa’la
Oh Wo Oh (6x)
Kun anta tazdada jamala

Saakunu ana, man ardho ana, lan asa’ la liri dhohum,
Waakunu ana, ma ahwa ana, ma-li wama liridhohum,
Saakunu ana, man ardho ana, lan asa’ la liri dhohum,
Waakunu ana, ma ahwa ana, lan ardho ana biridhohum

La la,
La nahtajul ma-la,
Kai nazdada jama-la,
Jauharna huna,
Fi qalbi talala,

La la,
Nurdhin nasi bima-la,
Nardhohu la na ha-la,
Za-ka jamaluna,
Yasmu yataa’la
Oh Wo Oh (6x),
Kun anta tazdada jamala (2x) 

 ***************************************************************************
Ne versi bahasa melayu pulak!
 
Ketika ingin bersaing dengan mereka,
aku telah meniru apa yang ada pada mereka
Lalu aku mula menjadi seperti orang lain, supaya aku boleh berbangga
dan aku sangka jika aku lakukan seperti itu aku akan dapat kelebihan
Namun aku dapati yang aku perolehi hanyalah kerugian. Itulah yang nyata.

Tidak..Tidak...
Kita tidak memerlukan harta, agar bertambah cantik.
Permata kita ada di sini, di dalam hati yang bersinar-sinar
Tidak..Tidak...
kita bukan di terima orang lain dengan apa yang tidak ada.
Kita diterima adalah kerana perbuatan (akhlak) kita.
Itulah kecantikan kita. Yang sangat tinggi dan mulia
Jadilah diri kamu sendiri

pasti akan bertambah lagi kecantikan yang sedia ada
Sungguh aku menerima mereka, dan aku tidak perlu meniru perwatakan mereka
Melainkan apa yang aku terima itu aku telah redha.
Aku akan menjadi diriku sendiri. Seperti diriku sepenuhnya. Inilah aku.
Sifat qanaah sudah cukup untuk ku. Itulah keyakinanku
Aku akan menjadi diriku sendiri, mengikut kemampuan diriku.
Aku tidak perlukan orang lain untuk menerimaku
Aku akan jadi seperti diriku.
Apa yang aku inginkan. Untuk diriku dan bukan untuk keredhoan mereka

Jumaat, 15 Mei 2015

Cara Memanjat Kabinet

Assalamualaikum... 

haaaaa ammar nak tunjuk dekat u all cara dia memanjat kabinet!

k..ammar... dipersilakan panjat sekarang!

video

haaaaa.......apa korang "rasa"????

Ayah ammar rasa........

laci tu pun kena conteng dgn ammar

 kena cabut pemegang laci ne

hahahahaha

sekarang ammar dah tak boleh panjat!

siap tya dekat i lagi

"makkkkk mcm manaaaaaa" dengan nada sedih

maksudnya....dia tya i mcm mana nak panjat sebab pemegang laci tu dah tak ada

pas tu tya lagi 

"mana.....manaaaaaa"

dia cari pemegang laci tu pulak

k bye!

Rabu, 6 Mei 2015

Ais Krim Pasu Downtown

Assalamualaikum.. 

 i'm back! hahahahah lama kan tak memblog!

k.... cuti 4 hari lepassssss kami tak ke mana sangat pun... jalan dekat2 je...

tapi kali ni i ajak ayah ammar pergi tempat yang i tak pernah pergi walaupun dekat!

Downtown mines seri kembangan! gituuuu

i sampai sana dalam pukul 9 malam

tu pun ada lagi kedai tak bukak

dulu penah kata nak buat sendiri ais krim pasu sebab kononnya senang sangat nak buat... tapi sampai sekarang tak buat buat heeeee

beli je la...


Ne saiz kecik RM3.00 sahaja, bagi i besor la jugak!

seronok tengok semua barang murah2... tak sampai 30minit usha usha... angin punya la kuat... takut ko! 

pastu terus cabut balik!

huaaaaaa sedih! tak puas hati! datang2 cuma dapat beli ais krim 3hinggit je

tak apa.... nanti nak datang balik!

tunggu laaaaaaa

Selasa, 7 April 2015

Label biskut ikan

Assalamualaikum... 

 ha.... ne i nk tunjuk i buat label untuk biskut ikan pulak

i buat design balang ikan... kekonon nak buat mcm ikan duduk dalam balang la...

kena guna kertas sticker
 

Kertas sticker tu kena masukkan dalam plastik ye... u all kena la lipat sikit belakang kertas sticker tu... lepas tu tampal dalam plastik...dan tarik sikit sikit belakang kertas sticker tu... ha... baru la cantikkkk

i tampal tak ada la kebawah plastik sanggat...



i nak buat macam ne la kononnya...


tapiiiii biskut ikannya sikit sangggat....kang ada kata i kedekut!


so i letak la banyak sikit la....

sekian!

Khamis, 26 Mac 2015

Facebook Prop

Assalamualaikum... 

nak bagi tip supaya facebook prop jadi SADO!


cara nak bagi dia kukuh sikit!...i letak lidi dekat area "tengkok facebook" ne

macam ne...


sebabnya.... kepala dia berat...so lama-lama facebook ne dh tak larat nak angkat kepala sendiri... kena la letak lidi.. bagi nampak SADO tu.... klu nak pakai benda lain pun boleh...lantak korang la...

Ramai yang suka dekat facebook prop i...(hahahaha tetiba)

k..bye!